lørdag 25. april 2009

Rally Tunisia 25. April

Er i rute her, men blir faktisk lange dager. Oppe klokken 05.00 hver dag. Kjører 50 mil, skrur ca 2-3 timer på sykkelen, slapper av på kvelden. Men har ikke sovet på 2 døgn nå, men er uansett tålig pigg likevel, trass i en skulder som verker så satans på natta, og 50 durende strømaggregat rundt oss som durer hele natta...+ alle løpsbiler som har kjørt vill på dagen og kommer inn på natta. Kan kjenne et lite snev av hjemlengsel...


Men alt går stort sett veldig greit her og vi har ikke hatt noen tekniske problemer så langt. Er nå 30 mil ned i Libya, alt er like fruktbart som et månelandskap... Helt utrolig, Gadaffi har mye grus å passe på :-)


Kjørt alene i dag, men fant greit frem. Var fremme først av servicebilene. Viktig for Pål Anders, da vi kan serve sykkelen med en gang. Vi er alltid blant de som er først klare og kan ta kvelden med ro. Først oppe om morgen også...

Halve arrangørstaben sitter ennå fast i tollen inn til Libya. Pål Anders og jeg var blant de første som kom gjennom. Med alle papirer i orden, slapp vi gjennom ganske fort

Pål Anders fikk 4.plass i dag. Akkurat fått sykkelen ferdig til i morgen. Er i rute og overnatter i friluft i natt, bra temperatur på ca 35. Er på en ca 10 mil lang grusslette, ørkenområde, ser bare horisont rundt hele. Heldigvis tar jeg noen bilder enda, da litt strøm igjen fortsatt :-)






Angrer ikke på denne turen i det hele tatt. Får utrolig mye ny og nyttig erfaring. Treffer og blir kjent med mange, alle kjenner jo Pål Anders, og brått ble jeg på rappen en anerkjent og proff mekaniker....hehe....de skulle visst :-)

Men dagene er litt vel lange og blir det noe mer en annen gang, så skal jeg jammen race selv.
Ser også at 14 dager er laaaaang tid. Blir jo fort rastløs jeg. Men for all del, føler at Pål Anders og jeg er et bra fungerende team, han holder jo følge med fabrikksgutta, så det er jo utrolig morro å. Så koser meg....det gjør jeg helt klart

I morgen skal Pål Anders ut på 2 dagers maratonetappe på 84 mil uten tilgang på hjelp. Jeg skal kjøre helt syd i Libya, litt over 40 mil i morgen. Møter igjen Pål Anders mandag ettermiddag og får da en stor service da

Været ser ut til å holde seg til utrolig varmt. Airconditionen virker ikke, men går greit med vinduene åpne. Kan kjøre kassebilen for fullt i Libya, og uten at politiet bryr seg, de vinker faktisk all lokal trafikk unna. Nesten ikke noe lokal trafikk, men må se opp for dromedarer og ikke minst fartshumper inn i byene. Går det for fort, ligger hjulakslene igjen, det butter helt faktisk... Har prøvd med 30 km/t på den første på innsida grensa !!! Stanga i taket og trodde hjul lå igjen !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar